Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Knowledge Sharing dalam Implementasi E learning

Tytuł :
Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Knowledge Sharing dalam Implementasi E learning
Autorzy :
Meylasari, Upik Selly
Qamari, Ika Nurul
Pokaż więcej
Temat :
knowledge sharing
attitudes
motivation to share
communication
technology
Źródło :
Jurnal Manajemen Bisnis; Vol 8, No 2 (2017); 238-263 ; 2622-6308 ; 2086-8200
Informacja o wydawcy :
Universitas Muhammadiyah Yogyakarta
Rok publikacji :
2017
Kolekcja :
Leading & Enlightening Journal UMY (Universitas Muhammadiyah Yogyakarta)
Typ dokumentu :
article in journal/newspaper
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
Relacje :
https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/3949/3251;">https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/3949/3251; https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/3949
Dostępność :
https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/3949
Prawa :
Copyright (c) 2018 Jurnal Manajemen Bisnis
Numer akcesji :
edsbas.13559294
Czasopismo naukowe
Sharing knowledge is a core value in the learning process of higher education.This research aims to analyze the factors influence knowledge sharing in the implementation of e-learning in Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. The subject in this study is 115 lectures in Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Sampling using non-probability sampling with purposive sampling type. The analytical method used is multiple linear regression analysis and using validity, reliability test, classic assumption test, F test and t test. The results of this study indicate, first, that the lecturer attitude, motivation to share, communication and technology simultaneously significant effect on knowledge sharing. Second, the lecturer attitude have a negative influence and no significant evidenced by the coefficient value of the lecturer attitude is -0.164. Another variables have a positive impact and significant, regression coefficient evidenced by the value of the motivation to share is 0,482, regression coefficient value of the communication is 0.191 and regression coefficient of technology is 0.220. Analysis of the coefficient of determination shows 0,403; which means the lecturer attitude, motivation to share, communication and technology affect knowledge sharing by 40,3%.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies