Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Pemilihan Strategi Bisnis dengan Menggunakan Metode Quantitative Strategy Planning Matrix pada UKM Batik Banyumas

Tytuł :
Pemilihan Strategi Bisnis dengan Menggunakan Metode Quantitative Strategy Planning Matrix pada UKM Batik Banyumas
Autorzy :
Meila Zulhiana
Hery Suliantoro
Ratna Purwaningsih
Pokaż więcej
Temat :
UKM batik Banyumas
Strategi Bisnis
Analisis SWOT
Strategic Position and Action Evaluation
Quantitative Strategy Planning Matrix
Indonesia
Źródło :
Industrial Engineering Online Journal
Informacja o wydawcy :
Diponegoro University
Rok publikacji :
2015
Kolekcja :
neliti (Indonesia's Think Tank Database)
Typ dokumentu :
other/unknown material
Język :
Indonesian
Dostępność :
https://www.neliti.com/publications/186850/pemilihan-strategi-bisnis-dengan-menggunakan-metode-quantitative-strategy-planni
Numer akcesji :
edsbas.345199B3
One of the SMEs exists in Central Java is Batik Industry. Batik is a traditional Indonesian art in the form of patterned fabric which has existed since centuries ago, lives and thrive in almost every district and town across Central Java, including Banyumas batik which has a unique characteristics. From 2012 to 2014, there is a decline in the number of sales in Banyumas batik. A decrease in the number of sales is caused by Banyumas batik SMEs takes a long time to sold. Therefore it is very necessary to have a business strategy that fits Banyumas batik SMEs. The aim of this study is to develop a business strategy in SWOT, using SPACE matrix and QSPM matrix, also formulate business strategies in accordance with the Banyumas batik SMEs. There are nine alternative strategies, by using QSPM matrix, the chosen strategic priorities are batik SMEs create brochures, leafllet and through social media so that people know the existence of Banyumas batik SMEs, so that the possibility of an increase in the volume of sales by the largest TAS value of 5.98, offering products to various agencies of other organizations that have never ordered Banyumas batik to expand the partnership network has the largest TAS 5.70 and cooperated with the government in order to be built the central market concentration point of sales and production centers and overall strategic location has the largest TAS 5.04.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies