Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Perumusan Strategi Bisnis untuk Meningkatkan Daya Saing pada Toko Bangunan XYZ

Tytuł :
Perumusan Strategi Bisnis untuk Meningkatkan Daya Saing pada Toko Bangunan XYZ
Autorzy :
Nianzhi, Nianzhi
Pokaż więcej
Temat :
Strategy Management
Quantitative Strategic Planning Matrix
Building Retail Store
Źródło :
Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan; Vol 4, No 1 (2020): Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan; 48-53 ; 2598-0289
Informacja o wydawcy :
Universitas Tarumanagara
Rok publikacji :
2020
Kolekcja :
E-Journal Universitas Tarumanagara
Typ dokumentu :
article in journal/newspaper
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
Relacje :
https://journal.untar.ac.id/index.php/jmbk/article/view/6797/4486;">https://journal.untar.ac.id/index.php/jmbk/article/view/6797/4486; https://journal.untar.ac.id/index.php/jmbk/article/view/6797
DOI :
10.24912/jmbk.v4i1.6797
Dostępność :
https://doi.org/10.24912/jmbk.v4i1.6797
https://journal.untar.ac.id/index.php/jmbk/article/view/6797
Prawa :
Copyright (c) 2020 Jurnal Manajemen Bisnis dan Kewirausahaan ; http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
Numer akcesji :
edsbas.42306C91
Czasopismo naukowe
This research was conducted to find out what business strategies are the most appropriate for XYZ Building Stores to use to compete with other building retail stores. This study applies a qualitative method, by conducting interviews and observations by directly reviewing the subject of the study. The analytical method carried out consists of input stage, mathcing stage, and decision stage. Data that has been collected from the XYZ Building Shop is included in the input stage which consists of an EFE matrix and an IFE matrix. The matching stage that consisting of SWOT matrix, will focus on creating alternative strategies. The decision stage uses QSPM to determine the most appropriate strategy for XYZ building stores objectively. After analyzing the existing data, it is known that the market penetration strategy is the most appropriate strategy for XYZ building stores, besides that the market development strategy can also be chosen because the scores obtained by the two strategies are not too far apart.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies