Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Setting Strategic Priorities of Floss Marketing Mix in SME “Raja Abon Makmur Lestari”, Pangkalpinang

Tytuł :
Setting Strategic Priorities of Floss Marketing Mix in SME “Raja Abon Makmur Lestari”, Pangkalpinang
Autorzy :
Yulia, Yulia
Bahtera, Novyandra Ilham
Purwasih, Rati
Pokaż więcej
Temat :
Marketing mix
Marketing strategic
Quantitative strategic
planning matrix
Źródło :
Journal La Bisecoman; Vol. 1 No. 6 (2020): Journal La Bisecoman; 13-22 ; 2721-124X ; 2721-0987
Informacja o wydawcy :
Newinera Publisher
Rok publikacji :
2020
Typ dokumentu :
article in journal/newspaper
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
Relacje :
http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/270/182;">http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/270/182; http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/270
DOI :
10.37899/journallabisecoman.v1i6.270
Dostępność :
https://doi.org/10.37899/journallabisecoman.v1i6.270
http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/270
Prawa :
Copyright (c) 2020 Journal La Bisecoman ; http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Numer akcesji :
edsbas.5B3F0F3D
Czasopismo naukowe
Raja Abon Makmur Lestari (RAML) is a home industry that produces a various types of flosses both from animal and vegetable. In terms of marketing, the owner faces obstacle such as the fluctuated sales, lack of manpower, unachieved targeted turnover, as well as the high competitiveness in the industry. Thus, the marketing strategic is required to solve the issue. Marketing mix is one of the ways as the marketing strategic to create purchasing decision on the consumers. Case study was used as the approach of the study. The owner and the consumer were the respondent of the study. Quantitative strategic planning matrix (QSPM) was used as a data analysis method. It was used to determine marketing strategic priority based on the internal decision. The descriptive analysis was also used to evaluate the marketing mix. The study found that the marketing mix priority was put in order: promotion, product, place, and price. Furthermore, the priority of sub promotion mix was direct marketing, public relation, mass media and social media. The study was beneficial for the RAML to determine future marketing strategic so that the goals setting will be achieved effectively and efficiently.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies