Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

South Korean Taxes on Alcoholic Beverage

Tytuł :
South Korean Taxes on Alcoholic Beverage
Autorzy :
Maharani, Raden Ajeng Cendikia Aurelie
Putra, Arjie Sukmawijaya Arpian
Widjaja, Angela Melani
Kumara, Tyananda Agathalia
Pokaż więcej
Temat :
soju
alcoholic beverages
taxes
Źródło :
Journal La Bisecoman; Vol. 1 No. 4 (2020): Journal La Bisecoman; 26-33 ; 2721-124X ; 2721-0987
Informacja o wydawcy :
Newinera Publisher
Rok publikacji :
2020
Typ dokumentu :
article in journal/newspaper
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
Relacje :
http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/215/145;">http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/215/145; http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/215
DOI :
10.37899/journallabisecoman.v1i4.215
Dostępność :
https://doi.org/10.37899/journallabisecoman.v1i4.215
http://newinera.com/index.php/JournalLaBisecoman/article/view/215
Prawa :
Copyright (c) 2020 Journal La Bisecoman ; https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
Numer akcesji :
edsbas.7D0F5C34
Czasopismo naukowe
This research aims to find out whether Korea violates the provisions of International trade Article III: 2 First sentence and second sentence of GATT in 1994. Soju is a traditional alcoholic beverage that is most famous in Korea has been produced in a diluted manner so that the beverage content of 25% alcoholic soju can be said that the beverage has a content that is below 20%. But people in European countries and the United States have complaints or opinions that they do not agree with the alcohol tax policy in South Korea, especially soju is considered unfair. So Korea is trying to offer a preference for taxes on soju drinks compared to certain imported western-style drinks. The research conclusions show that Soju and Imported Liquor Spirits are not substitutive products. Soju and Imported Liquor Spirits do not compete directly, seen from the fact that although there has been a decrease in the number of Soju sales in Korea since the ILS tax was lowered, the distance between Soju and ILS sales is still far away. So from the facts above, South Korea does not violate GATT Article III: 2 Second Sentence. From our explanation above, Like Products is a cumulative requirement to meet: Common Charateristics End Uses Channels of distribution Prices. From that data, South Korea does not violate GATT Article III: 2 First Sentence and Second Sentence although there are differences in tax imposition because the two products, Soju and ILS are not like products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies