Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

The Motives of Sudanese Tourists to Choose Bandung as A Tourism Destination

Tytuł :
The Motives of Sudanese Tourists to Choose Bandung as A Tourism Destination
Autorzy :
Musa, Hussein Gibreel
Qamari, Ika Nurul
Pokaż więcej
Temat :
Tourist Motives
Tourism Business
Indonesian Tourism
Tourist Destination
Źródło :
Jurnal Manajemen Bisnis; Vol 11, No 1 (2020); 76-89 ; 2622-6308 ; 2086-8200
Informacja o wydawcy :
Universitas Muhammadiyah Yogyakarta
Rok publikacji :
2021
Kolekcja :
Leading & Enlightening Journal UMY (Universitas Muhammadiyah Yogyakarta)
Typ dokumentu :
article in journal/newspaper
Opis pliku :
application/pdf
Język :
English
Relacje :
https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/8386/5094;">https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/8386/5094; https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/8386
DOI :
10.18196/mb.11189
Dostępność :
https://doi.org/10.18196/mb.11189
https://journal.umy.ac.id/index.php/mb/article/view/8386
Prawa :
Copyright (c) 2020 Jurnal Manajemen Bisnis
Numer akcesji :
edsbas.F5C9C2DE
Czasopismo naukowe
The motivation factor is one of the most important elements for choosing tourism destination, this study aims to find out the motives of Sudanese tourists for choosing Bandung as tourism destination, this research uses a Qualitative approach to describe this topic as phenomenological study, the study showed that the factor of culture, religion, behavior, nature, the experiences of former tourists, shopping, price, have a very big role in motive Sudanese tourists to choose Bandung as a tourist destination. This study shows that the factors of excellence tourist destinations in Bandung have important indicators including the type and nature of tourist attractions; service quality, physical and social environment, cost, accessibility, and behavior of local residents to tourists. Tourist destinations in Bandung in the view of some Sudanese tourists have high accessibility, leading tourist attractions in tourist destinations easily accessible because of good road conditions. In the regulation of traffic and transportation is very chaotic because the traffic rate of vehicles is so crowded. Decent accommodation and a complete and clear guide/instruction. The lowest score is the attribute of the accessibility of tourist destinations in Bandung.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies