Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

OPPORTUNITIES FOR QUALITY ASSURANCE IN TOURISM BUSINESS

Tytuł :
OPPORTUNITIES FOR QUALITY ASSURANCE IN TOURISM BUSINESS
Autorzy :
L. Ilieva
Pokaż więcej
Temat :
quality
quality management systems
iso 9001
tourism business
Science (General)
Q1-390
Źródło :
Trakia Journal of Sciences, Vol 17, Iss Suppl. 1, Pp 268-275 (2019)
Informacja o wydawcy :
Trakia University, 2019.
Rok publikacji :
2019
Kolekcja :
LCC:Science (General)
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
ISSN :
1313-3551
Relacje :
http://tru.uni-sz.bg/tsj/Volume%2017,%202019,%20Supplement%201,%20Series%20Social%20Sciences/2/za%20pe4at/43.pdf; https://doaj.org/toc/1313-3551
DOI :
10.15547/tjs.2019.s.01.043
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/10350b9f11fc44e4a5b967398e62e3f2
Numer akcesji :
edsdoj.10350b9f11fc44e4a5b967398e62e3f2
Czasopismo naukowe
In order to achieve long-term national priorities - competitiveness and sustainable growth, tourism businesses need to realize the economic relevance of quality management. The study of this problem and its application in tourism practice is particularly relevant given current state and industry initiatives, regulatory and voluntary quality assurance tools. As the quality of the tourist product is a collection of many elements, including the development of modern and developed infrastructure at local and state level; professional training of staff employed in the sector; ensuring security of residence; ensuring a clean environment; the provision of safe services, etc., the main objective of the present study is to research and elucidation the possibilities for quality assurance in Bulgarian tourism enterprises. To achieve this, it is necessary to carry out a theoretical analysis and practical study of the tools used to ensure the quality of the tourist business. As a result of the research, the main normative and voluntary instruments for quality assurance and control in the tourist business are examined, the attitude of the tourism business and the consumers towards the voluntary certification of Quality Management Systems and offered effective measures proposed to promote the initiative of the Bulgarian business to quality assurance of the services offered.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies