Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

The role of state-owned commercial forests and firm features in nature-based tourism business performance

Tytuł :
The role of state-owned commercial forests and firm features in nature-based tourism business performance
Autorzy :
Anna-Kaisa Kosenius
Artti Juutinen
Liisa Tyrväinen
Pokaż więcej
Temat :
business performance
entrepreneurial attitude
forest-based tourism business
forest management practices
landscape trading
recreational value trading
Forestry
SD1-669.5
Źródło :
Silva Fennica, Vol 54, Iss 1 (2020)
Informacja o wydawcy :
Finnish Society of Forest Science, 2020.
Rok publikacji :
2020
Kolekcja :
LCC:Forestry
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
ISSN :
2242-4075
Relacje :
https://doaj.org/toc/2242-4075
DOI :
10.14214/sf.10051
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/61f62d5d56a14f88b9ffdc6b9d7b1cf0
Numer akcesji :
edsdoj.61f62d5d56a14f88b9ffdc6b9d7b1cf0
Czasopismo naukowe
Nature-based tourism (NBT) is a growing industry within regions rich in natural amenities worldwide. An important feature of NBT business is the dependence on the quality of surrounding environment. This paper addresses the role of the management of commercial forests owned by the state in Finnish Lapland. The paper explores the NBT entrepreneurs’ willingness to participate in a proposed new landscape and recreational value trading (LRVT) and elaborates the effect of entrepreneur and enterprise characteristics, such as entrepreneurial attitude, venture size, and a variety of services offered to customers, on the experienced and expected growth of NBT enterprise. The survey data on NBT enterprises were analyzed with ordered and binary logit models. The willingness of enterprises to participate in LRVT depended on the venture size, entrepreneurial attitude, and type of activities offered to customers. The results show that relatively young and small-sized enterprises have faced difficulties in developing their business. Entrepreneurial experience, risk-taking and intention to develop new business associate positively with expected increase in turnover.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies