Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

MATHEMATICAL MODEL OF PRESSURE CHANGE IN AUTOMOBILE PNEUMATICAL TIRE DEPENDING ON OPERATING TEMPERATURE

Tytuł :
MATHEMATICAL MODEL OF PRESSURE CHANGE IN AUTOMOBILE PNEUMATICAL TIRE DEPENDING ON OPERATING TEMPERATURE
Autorzy :
Oleksandr Orysenko
Mykola Nesterenko
Oleksiy Vasyliev
Ivan Rohozin
Pokaż więcej
Temat :
pneumatical tire
inflation pressure
three-level plan
planning matrix
mathematical model
Mechanical engineering and machinery
TJ1-1570
Transportation engineering
TA1001-1280
Źródło :
Збірник наукових праць: Серія: Галузеве машинобудування, будівництво, Vol 2, Iss 53, Pp 25-29 (2019)
Informacja o wydawcy :
Poltava National Technical Yuri Kondratyuk University, 2019.
Rok publikacji :
2019
Kolekcja :
LCC:Mechanical engineering and machinery
LCC:Transportation engineering
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Ukrainian
ISSN :
2409-9074
2518-1106
Relacje :
http://journals.nupp.edu.ua/znp/article/view/1885; https://doaj.org/toc/2409-9074; https://doaj.org/toc/2518-1106
DOI :
10.26906/znp.2019.53.1885
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/7c5e1fe288544214bb8497e357c09d17
Numer akcesji :
edsdoj.7c5e1fe288544214bb8497e357c09d17
Czasopismo naukowe
It has been established that in the process of operation pressure ratings in the tires of many cars differs from those recommended by the production plant. Is leads to performance degradation of tires traveling properties and their loss of life. The pressure excursion from the normative value may be caused either by an error during tire inflation, or by the fact that the difference between the operating temperature and the temperature of the inflating air has not considered. Using athematicalstatistical methods of data processing, there has been deduced the mathematical relationship between pressure in the pneumatical tire at the operating temperature and the required pressure of inflating air into the tire, if the temperatures of inflation and operation differ.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies