Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Economic security of tourism in Germany: models for overcoming the crisis

Tytuł :
Economic security of tourism in Germany: models for overcoming the crisis
Autorzy :
Vyacheslav Slyvenko
Oleksii Slyvenko
Pokaż więcej
Temat :
tourism business
model
crisis
covid-19/coronavirus pandemic
Business
HF5001-6182
Marketing. Distribution of products
HF5410-5417.5
Źródło :
European Journal of Management Issues, Vol 28, Iss 3, Pp 110-120 (2020)
Informacja o wydawcy :
Oles Honchar Dnipro National University, 2020.
Rok publikacji :
2020
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
Russian
Ukrainian
ISSN :
2519-8564
2523-451X
Relacje :
https://mi-dnu.dp.ua/index.php/MI/article/view/278; https://doaj.org/toc/2519-8564; https://doaj.org/toc/2523-451X
DOI :
10.15421/192011
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/b2dece06daac4176a4e2314c520b2130
Numer akcesji :
edsdoj.b2dece06daac4176a4e2314c520b2130
Czasopismo naukowe
Purpose – to analyze the models of overcoming the crisis of the tourism business in Germany. Design/Method/Approach of the research. The research method is an expert opinion analysis on possible scenarios for the Covid-19/Coronavirus pandemic crisis development, the consequences for German tourism, and possible models of overcoming the crisis. Findings. The paper analyzes the models of overcoming the crisis in Germany's tourism business during the gradual attenuation of the Covid-19/ Coronavirus pandemic and the beginning of the national borders lento opening. That allowed us to formulate an assumption of possible scenarios while crisis overcoming in the tourism business in Germany. Theoretical and practical implications. The analysis of possible scenarios while overcoming the crisis in the tourism business in Germany phenomena in Germany's tourism industry can be very interesting both for practitioners and for theorists studying the problems of tourism development worldwide. Originality/Value. The article investigates the regional differences of the tourism crisis developed during the Covid-19/ Coronavirus pandemic. Based on a logical analysis of the models for overcoming the tourism business crisis in Germany, the paper analyzed factors that can affect changes in consumer habits and include vital economic aspects of the tourism business restoration. This paper expands researchers’ capabilities in the crisis phenomena analysis in the tourism business and assists in the most accurate and reasonable forecasting for the long-term sustainable development and competitive advantages of tourism enterprises. Paper type – theoretical. Keywords: tourism business; model; crisis; Covid-19/Coronavirus pandemic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies