Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Przeglądasz jako GOŚĆ
Zmień bibliotekę
Tytuł pozycji:

Co-Creating a Sustainable Regional Brand from Multiple Sub-Brands: The Andaman Tourism Cluster of Thailand

Tytuł :
Co-Creating a Sustainable Regional Brand from Multiple Sub-Brands: The Andaman Tourism Cluster of Thailand
Autorzy :
Siwarit Pongsakornrungsilp
Pimlapas Pongsakornrungsilp
Theeranuch Pusaksrikit
Pimmada Wichasin
Vikas Kumar
Pokaż więcej
Temat :
multi-method research
regional brand
brand culture
Andaman tourism cluster of Thailand
Environmental effects of industries and plants
TD194-195
Renewable energy sources
TJ807-830
Environmental sciences
GE1-350
Źródło :
Sustainability, Vol 13, Iss 9409, p 9409 (2021)
Informacja o wydawcy :
MDPI AG, 2021.
Rok publikacji :
2021
Kolekcja :
LCC:Environmental effects of industries and plants
LCC:Renewable energy sources
LCC:Environmental sciences
Typ dokumentu :
article
Opis pliku :
electronic resource
Język :
English
ISSN :
2071-1050
Relacje :
https://www.mdpi.com/2071-1050/13/16/9409; https://doaj.org/toc/2071-1050
DOI :
10.3390/su13169409
Dostęp URL :
https://doaj.org/article/b4cd5ad01ee743a7a597878190d836e0
Numer akcesji :
edsdoj.b4cd5ad01ee743a7a597878190d836e0
Czasopismo naukowe
The purpose of this study was to explore how a regional brand can be co-created among different cities by employing the concept of place branding and brand culture. The Andaman Tourism Cluster of Thailand (ATC) generates the most tourism revenue in Thailand. Developing a regional brand identity can strengthen the competitive advantage of the ATC. Data were collected using multi-method research through questionnaires, projective techniques, and focus group interviews. Quantitative data were analyzed using descriptive and inferential statistics, while qualitative data were analyzed using thematic analysis. This study also shows that multi-method research contributes to brand management by facilitating collaboration, participation, and brand congruence among stakeholders. Quantitative and qualitative data were synthesized in order to develop the brand identity of the ATC. Focus group interviews were also employed to co-create the regional brand identity as ‘Irresistible Andaman’, of which sustainable tourism management is a fundamental aspect. This study demonstrates how multiple sub-brands with different stakeholders can be integrated into a single regional brand. Moreover, stakeholders should focus on internal branding by communicating with all stakeholders to co-create brand congruence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies